26.6.07

Una opcio personal

(Aquesta és la carta que vaig enviar a la vintena de persones amb qui havia començat aquest procés. Vaig voler fer-ho de forma privada i amb la màxima discreció. L'escrit té data del dia 1 de febrer de 2007)

Bon dia,

escric aquest missatge col·lectiu per informar-vos breument d'una decisió personal que he acabat de prendre ahir a la nit, en la trobada entre els signants de l'escrit que va aparéixer al gar setmanes enrere.
Feia temps que m'ho rumiava, així que no ha estat tampoc una decisió impulsiva, sinó meditada. La reunió d'ahir simplement va acabar de convénce'm en aquest sentit.

El que he decidit és que, personalment, no em sento més disponible per seguir empenyent, tal com estan les coses, aquest procés de creació d'una candidatura cívica, i per tant me'n retiro.
Malgrat que segueixo convençut de la importància que es generi un procés que aglutini les propostes i reivindicacions de la societat civil i els doni visibilitat política, i malgrat pugui veure que el moment actual a la Garriga presenta unes oportunitats que difícilment es repetiran, hi ha motius diversos que em porten a prendre aquesta opció.
Bàsicament, és un tema de maduració.
D'una banda, he arribat a la conclusió que el meu moment personal no és madur per implicar-me en aquest repte amb la intensitat necessària —la que jo voldria i la que requereix la tasca.
Visc unes circumstàncies força exigents, entre la feina, la família i el compromís que tinc amb el gar —un projecte del qual no em vull desdir. Entre tot plegat, la meva vida no està prou assentada com per poder oferir als demés un compromís ferm.
D'altra banda —i sense voler amb això desanimar ningú— la meva percepció és que tampoc el procés ha arribat al grau de maduració mínim que, segons el meu criteri, requereix.
La suma d'aquestes dues dificultats per mi és decisiva.

Sembla que, igualment, hi ha un grup de persones que estan animades a fer els passos per tirar endavant una proposta de candidatura.
Segurament que es posaran en contacte amb vosaltres, ja que tenen la vostra adreça de correu.
Jo us animo a seguir endavant en la proposta, en la mesura de la vostra disponibilitat i de la confiança que us generi.

Per la meva part, tinc clar que dedicaré els propers quatre anys a la tasca d'ajudar a la maduració d'una sèrie de ferments que estan presents en el poble i que poden ser una aportació positiva per a la seva vida col·lectiva.
M'agradaria trobar companys de camí per impulsar, des de la ciutadania i el món associatiu, un Pla estratègic per a la Garriga, obert a la participació de tothom, que debati diverses opcions de futur i intenti marcar unes línies d'actuació per a la legislatura successiva.
El Pla estratègic, al meu entendre, pot ser una reflexió paral·lela a la feina d'Agenda21 que, si no hi ha sorpreses, es durà a terme també en els propers quatre anys i en el qual compto participar.

Voldria que aquesta meva opció s'entengui en el sentit correcte: això és, per la meva situació personal i pel meu criteri de valoració del procés, el que penso que té més sentit que jo faci.
És un canvi de ritme, però no de direcció. Personal, que quedi clar.

Per la confiança que us tinc i pel recorregut que hem fet conjuntament em sembla que era oportú comunicar-vos-ho.
Estic segur que seguirem fent coses junts i compartint el desig d'aportar idees per millorar l'espai que és de tots,

una abraçada i fins aviat,

stefano